Az adóügyi ellenőrző egység (AEE) biztosítja az adatkommunikációt a NAV szerverei és a készülékek között.
Új pénztárgépet vegyek? Használt pénztárgépet vegyek? Vagy béreljek?
A cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre keressük meg a választ, konkrét adatokkal, számokkal és a lehetőségekkel.
Ebben a cikkben az új pénztárgép vásárlását vesszük sorra. Az ezzel kapcsolatos előnyöket és hátrányokat vizsgáljuk meg és megnézzük, hogy konkrétan mennyibe is kerül ez a művelet.
Amennyiben úgy dönt hogy új pénztárgépet vásárol, a következő előnyökre tesz szert.
A készüléket nem szükséges havi bérleti díjat fizetnie, csak a mobil-adat szolgáltatásért számít fel a szolgáltató havidíjat. A készülékre 12 hónap garancia van, tehát egy éven belül önnek nincsen költsége a géppel (rendeltetésszerű használat mellett) kapcsolatosan az előbb említett havi díj on kívül.
De nézzük meg, hogy milyen hátrányokkal jár az, ha új készüléket vásárol. Az új készülék esetén viszonylag magas készülék bekerülési ára, ezen felül még az üzembehelyezés díját is hozzá kell tenni a fizetendő összeghez. Az első év végén az első felülvizsgálatkor ki kell fizetni a felülvizsgálat díját. Innentől kezdve bármilyen probléma merül fel a készülékkel már nem vonatkozik rá garancia és az üzemeltető állja az összes javítási költséget.
Amennyiben saját készüléket üzemeltet, figyelemmel kell legyen az ajánlott szerviz Intervallumokra, melyek a következőek: minden második évben AEE akkumulátor csere javasolt. Minden negyedik évben javasolt a fő (működtető) akkumulátor cseréje is javasolt (értelemszerűen ilyenkor az AEE akkumulátorát is cserélni szükséges).
Annak érdekében hogy az összehasonlítás eredménye releváns legyen, egy Micra Jota típusú pénztárgépet vettünk alapul és az azzal kapcsolatos összes költséget. A második év költségeit az elmúlt 10 év tapasztalatai alapján számított átlagos szerviz költségekkel vettük figyelembe.
Az első évben esedékes költségek*
A készülék ára: | 183 000 Ft |
Az Üzembehelyezés költsége: | 10 000 Ft |
Kezelői oktatás költsége: | 0 Ft |
A mobil-adat havidíj: | 18 000 Ft |
Éves Felülvizsgálat: | 31 462 Ft |
A második évben esedékes költségek**
A mobil-adat havidíj: | 18 000 Ft |
Éves Felülvizsgálat: | 31 462 Ft |
AEE akkumulátor csere: (a felülvizsgálattal egy időben) | 11 550 Ft |
Átlagos javítás költsége: | 19 500 Ft |
A fentiek alapján az első év költsége 242 462 Ft, a második év költsége 80 512 Ft.
Összesen: 322 974 Ft.
A következő cikkben a használt készülék vásárlását járjuk körbe.
*Az adatokat a 2023. február 20-án érvényes készülék, alkatrész és szerviz árlistáink nettó árai alapján állítottuk össze. Ezek a jövőben eltérhetnek a jelenleg feltüntetettektől.
** a feltüntetett szolgáltatásokat az alapján állítottuk össze amit az elmúlt 10 év tapasztalatai alapján feltételezünk, hogy igénybe fog venni a második évben.
Az adóügyi ellenőrző egység (AEE) biztosítja az adatkommunikációt a NAV szerverei és a készülékek között.
Az online pénztárgépek és nagykasszák üzembehelyezéséhez és átszemélyesítéséhez szükség van egy meg- vagy átszemélyesítési kódra.
Az AP szám a pénztárgépek azonosítására használt számsor, és a készülék egyedi azonosítását teszi lehetővé.
A bankkártya terminálok esetében alapvetően kétféle terminált különböztetünk meg egymástól. Az első az úgynevezett hordozható bankkártya terminál a második pedig a fixen telepített bankkártya terminál.
Ebben cikkben a kis- és nagykasszák közötti jellemző különbségeket gyűjtöttük össze önnek, amik a legfontosabbak.