Az adóügyi ellenőrző egység (AEE) biztosítja az adatkommunikációt a NAV szerverei és a készülékek között.
Az online pénztárgépek megvásárlását és a kiskasszák, valamint nagykasszák adóügyi ellenőrző egységének (AEE) a cseréjét be kell jelentenie az adóhatóságnak. Hasonlóan kell eljárni az átszemélyesítés esetén is, erről a cikk végén ejtek szót.
Ehhez egy nyomtatványt, a PTGREG űrlapot kell kitölteni és eljuttatni a NAV-hoz. Ezt az adatlapot az ÁNYK nyomtatványkitöltő program segítségével küldhetjük el.
Az ÁNYK keretprogramot ide kattintva éri el.
A PTGREG nyomtatványt pedig ide kattintva.
A NAV a digitális formában küldött bejelentésekre öt napon belül válaszol (ez a gyakorlatban a tapasztalataink szerint 24 óra alatt megtörténik). Egy kétoldalas dokumentumot fognak elküldeni Önnek, amely tartalmaz egy 16 jegyű számsort és egy vonalkódot is, ez a pénztárgép regisztrációs kód.
Ezt a teljes dokumentumot kell eljuttatnia nekünk ahhoz, hogy üzembe tudjuk helyezni a pénztárgépét, vagy ki tudják cserélni, a meglévő készüléke AEE egységét. A regisztrációs kód igénylésének módjáról ide kattintva töltheti le a NAV tájékoztatóját.
Amennyiben a pénztárgép átszemélyesítéséhez kér kódot, azt a PTGREG nyomtatványon kell megjelölnie. A két kód technikailag nem különbözik egymástól, azonban azt kérjük, mindig a megfelelő kódot kérje!
Az adóügyi ellenőrző egység (AEE) biztosítja az adatkommunikációt a NAV szerverei és a készülékek között.
Az online pénztárgépek és nagykasszák üzembehelyezéséhez és átszemélyesítéséhez szükség van egy meg- vagy átszemélyesítési kódra.
Az AP szám a pénztárgépek azonosítására használt számsor, és a készülék egyedi azonosítását teszi lehetővé.
A bankkártya terminálok esetében alapvetően kétféle terminált különböztetünk meg egymástól. Az első az úgynevezett hordozható bankkártya terminál a második pedig a fixen telepített bankkártya terminál.
Ebben cikkben a kis- és nagykasszák közötti jellemző különbségeket gyűjtöttük össze önnek, amik a legfontosabbak.